maanantai 7. lokakuuta 2013

Moottorin huolto jatkuu...

Vietetiin aurinkoinen sunnuntai-iltapäivä veneellä. Gasti jatkoi sisätilojen putsaamista ja kippari moottorin huoltoa. Liimatahrat lähtevät pikkuhiljaa, tällä kertaa koitettiin karhunkieltä ja hioma-ainetta (viime kerralla asetonia). Kippari huuhteli konetta makealla vedellä puhdistaakseen jäähdytyskanavia. Joku ei kuitenkaan ollut niinkuin pitää koska moottorin lämpöanturi alkoi hälyttää jonkin ajan päästä vaikka moottori tuntuikin viileältä. 

Tänään kippari ja apugasti olivat taas veneellä. Vesipumpun siipipyörän tarkistamisen ja termostaatin poistamisen jälkeen todennäköinen syy löytyikin onneksi aika helposti. Pumpun toimintaa tarkastettaessa todettiin, että imuletku oli pehmennyt, jolloin se koneen käydessä painui lyttyyn, eikä jäähdytysvettä päässyt tarpeeksi koneelle asti. Pehmeä osa poistettin ja konetta käytettiin ämpäristä. Tunnin jälkeen maksimilämmöt lohkosta, IR-mittarilla mitattuna, olivat noin 50 astetta. Samalla testattiin myös vaihteet, eteen ja taakse. Kaikki toimii.

Tänään käytiin katsomassa myös patjojen kankaita ja löydettiin todennäköisesti lopullinen vaihtoehto. Sunbrellan kangas löytyi Eurokankaasta. Nyt täytyy vain tehdä kaavat patjoille niin gasti pääsee aloittamaan verhoilutyöt.  



Jäähdytysvesi virtaa taas...

2 kommenttia:

  1. Suosittelen vesipumpun siipipyörän vaihtamista uuteen ennen vesillelaskua.

    VastaaPoista
  2. Uusi siipipyörä on jo hankittu. Odottaa kevääseen. Seuraavaksi vaihdetaan letkuja ja laitetaan uudet öljyt ja pakkasnesteet sisälle.

    VastaaPoista